domenica 24 luglio 2011

in brackets, in a whisper . tra parentesi, a bassa voce

This is a sort of a short term concept blog, being my foot and the compulsory stop the 'concept'. But today it's been a day I've been thinking about something else, since death is the very issue which took over the news. On one side a pointless massacre. On the other one a self-detructive talented woman. In both cases I feel the limit of a human being, that radical loneliness belonging to whom is measure to oneself, and a certain closeness to some sort of insanity. No more words from here tonight. Just dismay.


Questo è una specie di breve blog tematico, il cui "tema'' è il mio piede e l'obbligatorio stop che mi richiede. Ma oggi è stato un giorno in cui ho pensato a tutt'altro, visto che la morte è ciò che imperversa nelle notizie. Da un lato un massacro insensato. Dall'altro una talentuosa donna autodistruttiva. In entrambi i casi sento il limite dell'essere umano, quella radicale solitudine propria di chi è misura a se stesso, e una certa vicinanza a qualche forma di follia. Non ho altre parole stasera. Solo sgomento.

1 commento:

  1. On the other one a self-detructive talented woman. In both cases I feel the limit of a human being, that radical loneliness belonging to whom is measure to oneself, and a certain closeness to some sort of insanity.
    .... ... tu l'hai saputo scrivere io l'ho solo pensato!!!

    RispondiElimina