mercoledì 3 agosto 2011

15. amici&nemici . friends&enemies

My best enemy nowadays are the stairs, every stair but particularly the ones I have to climb to reach the first and last floor of my tiny attic, where my bed is. Since the steps are steep and narrow I cannot use my crutches and I am obliged to use one of the softest and most reliable existing means of transportation, i.e. my buttocks. Not funny, but feasible.


Il mio miglior nemico in questi giorni sono le scale, ogni scala ma specificamente quella che devo salire per accedere al mio piccolo sottotetto, dove si trova il mio letto. Siccome i gradini sono ripidi e stretti non posso usare le stampelle e sono obbligata ad usare il più morbido e affidabile mezzo di trasporto esistente, cioè le mie chiappe. Non divertente, ma accettabile.


The good news is that I have a new best friend. A chair with little wheels where I can sit, hands-free, to glide all over. I no longer have to throw objects through the house, I no longer have to get by to find the best way of moving liquids in less than three moves, I no longer have to jump on one foot. From today on, I'll glide. 


La buona notizia è che ho un nuovo miglior amico. Una sedia con piccole rotelline dove posso sedermi, riappropriandomi delle mie mani, per scivolare in giro. Non devo più lanciare oggetti in giro per casa, non devo più ingegnarmi per spostare i liquidi in tre mosse, non devo più saltellare su un piede. Da oggi in poi scivolo e basta.


2 commenti:

  1. stellina, it´s me again, late night, as alwaysp, enjoying yr poetic way of describing (30) daily moments. big hugs, Miry

    RispondiElimina